【引伸波幅係啲乜?一篇文教識你睇期權金!】

有好多初學期權既朋友仔,成日都會問引伸波幅係啲乜。而我地都明白坊間比較少地方可以好淺白咁解釋呢樣野,因為呢樣野既受眾本身唔多,所以變左冇乜人教。有見及此,今日我哋會用最通俗嘅方式,兼用埋口語,去嘗試盡力避開曬啲專業術語,去解釋引伸波幅究竟係啲乜,兼略略講下期權係點組成,希望幫到學緊期權既朋友仔啦。

 

期權金的組成

我地要知道期權金係由邊五樣野組成,通常好多書都會直接寫成Delta、Gamma、Theta、Vega同Rho。其實對於新手,Gamma同Rho就算忽略左,係實戰上都唔會有太大影響,所以我地可以Skip左佢,咁淨底既用口語翻譯便得返三樣野,就係「內在值」、「時間值」同「引伸波幅」。咁到底引伸波幅係啲乜?係開始前,先要記住一條鐵則,有「時間值」先會有「引伸波幅」,後面會解釋點解。

 

期權金的內在值

咁經過分類後,我地知道期權係由兩樣野組成,就係「內在值」+「時間值兼引伸波幅」。首先要講乜野係「內在值」,大家試幻想一下,呢加騰訊得番$100,而你手上拎住一張行使價$90既Long Call,期權金既現價係$11,咁呢刻你張期權便有$10係「內在值」同$1係「時間值兼引伸波幅」。內在值好簡單,因為騰訊現價係$100,而呢張期權既行使價係$90,代表你有權用$90既價格買入騰訊,所以呢張期權最少值$10,所以「內在值」係$10,如果張期權既行使價係$110,咁就完全冇「內在值」,得「時間值兼引伸波幅」。咁點解張期權多左$1?原因係張期權未到期,未到期前個股價會升會跌,揸住佢既人有機會用佢賺多$10或者蝕左$5,而呢段時間既機會成本係值錢,所以這$1便叫做「時間值」,即係你hold住張期權既機會成本。

 

期權金的時間值與引伸波幅

咁今日既主角「引伸波幅」便登場啦,要知道「引伸波幅」係用黎衡量「時間值」應該值幾多錢,例如近排個市波幅好大,咁呢段時間既「時間值」理應更加值錢,所以「引伸波幅」便會提高;而如果呢排個市橫行、無乜太大動作,咁呢段時間冇咁值錢,「引伸波幅」便會降低。所以「引伸波幅」係永遠會連住「時間值」,因為佢係用黎衡量張期權既「時間值」應該值幾多錢。無錯,其實引伸波幅係概念上就係樣咁簡單既野。而香港市場通常都係升就耐跌就快,所以係大部份情況下,跌市個引伸波幅(簡稱iv)會急升,因為短時間內波幅好大,而升市個iv會跌落去,因為果段時間波幅唔太大。另外,通常一些高波幅既股份先天iv會高一些,例如舜宇光學 (2382)、 吉利汽車 (175),而低波幅嘅股份先天iv會較低,例如新鴻基地產 (16)、中電(2)、領展 (823) 等等。

 

雖然引伸波幅喺概念上好簡單,但應用上則可以好深奧,有好多野可以研究。如果各位粉絲有好關心既topic,歡迎可以喺下面留言話我地知,等我哋可以參考下次出文/拍片講啲乜,你既留言同Like對我地係一種支持,你地反應越熱烈,我地出post既次數便會越多,今日既分享到呢度,多謝各位!


2020-06-24

發表評論

請先 登入註冊